ModusSound wśród użytkowników konsolety cyfrowej Midas HD96-24 Heritage-D!
Z przyjemnością możemy przedstawić zapis krótkiej rozmowy z Łukaszem Kędzią, współwłaścicielem rodzinnej firmy Modus Sound, która parę miesięcy temu zakupiła i wdrożyła do swojego systemu flagową konsoletę od marki Midas. W ciągu wakacji firma zrealizowała wiele imprez z pomocą nowego systemu, co umożliwiło wyrobienie sobie pozytywnej opinii na temat możliwości Midasa HD. Łukasz przede wszystkim jednak zachwalał stosunek możliwości konsolety do kwoty, którą trzeba przeznaczyć, by zapewnić sobie komfortową pracę na najwyższym poziomie.
SoundTrade: Jako firma posiadacie wieloletnie doświadczenie w realizacji koncertów. Rozpoczynaliście od klasycznych systemów tubowych i analogowych konsolet mikserskich. Jak przez ten czas ewoluowała Wasze wyposażenie i na co zwracaliście uwagę podczas kolejnych inwestycji?
Łukasz Kędzia: Nasza firma istnieje od 1996 roku. Mój tato zakładając firmę od samego początku kładł nacisk na zakup markowego, wysokiej klasy sprzętu. Każdy zakup sprzętu z poziomu Top wymaga przemyśleń, dlatego też ja, mój brat i tata często rozmawiamy o tym, czego nam potrzeba, co przyniesie nam ułatwienia w realizacji, a przede wszystkim nowe zlecenia. Zwracamy uwagę na gabaryty, wagę, możliwości danej aparatury, a także cenę!
Kolejnym krokiem w rozwoju firmy jest zakup najwyższej jakości konsolety umożliwiającej realizację bardzo wymagających wydarzeń. Wybór padł na flagowy produkt marki Midas, czyli HD96-24 Heritage-D. Jakimi kryteriami kierowaliście się w wyborze tej konsolety? Ilość kanałów? Duży wyświetlacz dotykowy? Czy może po prostu argumentem było zachowanie analogowego brzmienia w cyfrowym wydaniu?
Głównym kryterium zakupu Midasa HD był stosunek ceny do możliwości jakie oferuje ten model. Kolejnym argumentem było to, iż posiadamy inne rozwiązania marki Midas w swojej firmie, a do nich stageracki DL251 czy DL153. Nie musieliśmy więc inwestować dodatkowych środków w akcesoria.
Firma Midas wprowadziła do swojej flagowej konstrukcji kilka nowatorskich rozwiązań, np. multiedytor kanałów Manchino, praca w chmurze, gdzie zapisywać można sceny i ustawienia miksera, czy rozbudowane AI umożliwiające bezobsługowe ustawienia poszczególnych kanałów łącznie z automatycznym rozpoznaniem źródła dźwięku. Czy są to elementy, które zmieniają Wasze podejście do realizacji koncertów?
Tak! Zdecydowanie tak! Ułatwia nam to bardzo pracę. Bardzo lubimy takie nowości, które pomagają w szybszym i łatwiejszym konfigurowaniu powierzchni pod dane wydarzenie. Często w domu z pozycji komputera przygotowujemy konsoletę do pracy oszczędzając w ten sposób czas już w trakcie samej realizacji.
Producentowi zależało na stworzeniu uniwersalnego, ale i wygodnego w użytkowaniu urządzenia, dzięki czemu mikser posiada szeroką gamę możliwości konfiguracji i przygotowania sprzętu do swoich wymagań. Czy sposób obsługi konsolety wymagał wielu godzin nauki, czy też jest to na tyle dobrze skonstruowany system, że można podejść do pracy z nim w sposób instynktowny?
Tak naprawdę na żadnej konsolecie nie pracowałem bez wcześniejszego przygotowania. Dlatego też poświeciliśmy trochę czasu w magazynie na zapoznaniu się z możliwościami konsolety. Bardzo jesteśmy też wdzięczni supportowi w osobie Michała Niezbieckiego, który odpowiadał błyskawicznie – telefonicznie i smsowo – na nasze pytania.
Dziękujemy!