Marka Behringer powstała w 1989 roku z prostym zamysłem, aby stać się niezwykle popularną wśród muzyków, inżynierów dźwięku oraz ambitnych artystów. Od samego początku misją firmy było tworzenie bardzo profesjonalnego sprzętu audio przystępnego cenowo dla wszystkich, którzy go potrzebują. Dwie dekady i ponad 30 milionów sztuk sprzedanych urządzeń później, można śmiało stwierdzić, że strategia ta wytrzymała próbę czasu. Stałe dążenie do efektywności w działaniu firmy zapewnia niezmiennie korzyści, których miliony lojalnych klientów oczekują od marki.
W ciągu ostatnich dwóch dekad firma zebrała wiele opinii i sugestii od szeregu klientów wykorzystujących produkty Behringer w systemach i instalacjach dźwiękowych. Wynika z nich, że integratorzy systemów i wykonawcy instalacji poszukują urządzeń posiadających bogaty zestaw funkcji, stałą niezawodność i wysoką wartość. Produkty Behringera zapewniają to zaś pod każdym względem. Coraz częściej jednak firmy instalacyjne domagały się produktów dostosowanych do specyficznych rozwiązań instalacyjnych. W istocie, zaś chciały aby Behringer zastosował i rozwinął swoją filozofię działania również w branży instalacyjnej.
Już z chwilą podjęcia decyzji o wejściu na rynek instalacyjny specjaliści z Behringera wiedzieli, że będzie to coś więcej niż tylko wprowadzenie do oferty nowej, wyśmienitej linii urządzeń. Oznaczać to będzie również nowy, odmienny sposób prowadzenia działalności z odrębnym modelem dystrybucji, warunków sprzedaży, promocji i działań wspierających. Już na samym początku wiadomym było, że charakter sprzedaży opartej na projektach różni się znacznie od klasycznej sprzedaży detalicznej. Wymusza to nowe podejście tak, aby móc w pełni i prawidłowo wspierać wysiłki specjalistów od instalacji.
W branży zdominowanej przez dobrze ugruntowanych, działających na rynku od wielu lat graczy nowe produkty instalacyjne Behringera są naprawdę wyjątkowe. Podczas, gdy obecnie najczęściej spotykanym standardem wydajności zasilaczy liniowych jest poziom ok. 20%, specjaliści Behringera zdecydowali o zastosowaniu energooszczędnych zasilaczy impulsowych, które działają ze sprawnością do 85%! Na rynku, gdzie kolumny głośnikowe wszystkich producentów wyglądają podobnie, Behringer złamał stosowany dotychczas standard formy dostarczając obudowy o bezkompromisowej estetyce. Podczas, gdy dodatkowe funkcjonalności były oferowane dotychczas jako kosztowne wyposażenie opcjonalne, niemiecki producent umieścił je od razu w nowych urządzeniach czyniąc swe produkty jeszcze bardziej przystępnymi i wygodnymi dla użytkownika.
Uważni obserwatorzy rozwoju marki Behringer kojarzą zapewne rodziny produktów Eurolive, Eurodesk czy też Europower. Wspólny przedrostek Euro wywodzi się z europejskich korzeni firmy, która rozpoczęła działalność w Niemczech. Oczywistym więc jest analogiczne nawiązanie w nazwie nowej rodziny produktów instalacyjnych Behringera. Drugi człon nazwy wskazuje zaś na rzeczywiste przeznaczenie urządzeń w instalacjach – umożliwiają one użytkownikom komunikowanie się.
I tak narodził się EUROCOM. Rodzina produktów zaprojektowanych tak, aby sprostać potrzebom integratorów systemów dzięki innowacyjnym rozwiązaniom, zapierającej dech w piersiach technologii, stylowi oraz – jak zawsze nie do pobicia – wartości.