Klark Teknik od wielu lat jest czołowym producentem scenicznych procesorów sygnałowych. W swych działaniach uwzględnia nawet najdrobniejszy detal dotyczący charakterystyki zakresu działania filtrów.
Markę Klark Teknik stworzyli bracia Terenca i Philipa Clarke. Ich pierwszym seryjnie produkowanym urządzeniem związanym z branżą audio, był korektor TEKNIK 27s z 1976 roku. Wykonany był w całości ręcznie, co znacznie przedłużało proces, podnosząc koszty produkcji. Aby je obniżyć, użyto na szerszą skalę technologii pozwalającej na montowanie elementów elektronicznych na płytkach z obwodami drukowanymi. Produkcję części obudowy zlecono zaś zewnętrznemu podwykonawcy. W tym czasie zmieniono również metodę wykonywania płyt czołowych, przez zastosowanie podwójnie anodyzowanego aluminium. Jego powierzchnia łatwo przyjmowała trwałe nadruki metodą sitodrukową. Tak właśnie powstał charakterystyczny „srebrny” panel płyty czołowej wszystkich procesorów. Stał się on wizytówką marki i ten element funkcjonuje w produktach z logo KT do dziś.
Korzystając ze zdobytych zmian technologicznych wyprodukowano korektor graficzny o nazwie Klark Teknik DN 27. Odniósł on bardzo duży sukces, otwierając tym samym nowe możliwości na rynku nagłośnieniowym. DN27 stał się swego rodzaju wzorcem sposobu działania korektora graficznego. Zastosowanie filtrów Proportional-Q o proporcjonalnym sposobie reagowania pozwoliło uzyskać łagodny zarys charakterystyki. Jej przebieg cechuje niewielkie podbicie lub podcięcie, aż po wąskie, głębokie „wcięcie”, występujące przy skrajnych ustawieniach zakresu regulacji.
Następcą DN27 stały się korektory z serii „300”, wprowadzone na rynek na początku lat 80 XX wieku, zapoczątkowane modelem DN3030. Jednak najbardziej rozpowszechnionym stał się słynny model DN 360, którego wiele egzemplarzy pracuje na świecie do dziś. W tym samym czasie Klark Teknik po raz pierwszy zdobył uznanie w USA. Koorektory graficzne KT pokazane zostały po raz pierwszy na Billboard Disco w 1976 roku. Co doprowadziło do powstania ważnej relacji z Jackiem Kelly’m, który wziął udział w pokazie i za kilka lat rozwinął ogromny rynek korektorów graficznych w USA. Później otworzył amerykańskie biuro Klark Teknik w Nowym Jorku, kiedy to już jedna trzecia całej produkcji trafiała do USA. Kolejne nowe produkty, w tym analizator widma DN60 z 1980 roku, oraz seria korektorów DN300 z 1982, doprowadziły do szybkiego wzrostu. Wymagało to rozbudowy firmy, aby móc sprostać zwiększonemu zapotrzebowaniu na produkty, które stały się standardami w branży i są w użyciu do dziś.
Firma kontynuowała swój prężny rozwój również na rynku giełdowym, przejmując inne znane marki takie jak DDA i oczywiście Midas. Terry Clarke wiedział, czym jest Midas, i darzył sporym szacunkiem zarówno ludzi, jak i tworzone przez nich projekty. W ten sposób w 1987 roku Midas trafił do fabryki Klark Teknik w Kidderminster. Tam zweryfikowano projekt konsolety XL2 poprawiając drobne mankamenty w elektronice i przystępując do jego regularnej produkcji. W 1989 roku wprowadzono na rynek innowacyjny produkt – DN735. Był to półprzewodnikowy rejestrator dźwięku stereo, opartym na taśmie wideo z trzyminutową pamięcią, która w tamtym czasie była ogromną pojemnością.
Pod koniec 1990 roku firma została sprzedana firmie Mark IV Audio z siedzibą w USA, która posiadała szeroki portfel marek audio, w tym markę Electro-Voice. W 1996 roku zdecydowano się podzielić prace badawczo-rozwojowe na dwie odrębne sekcje, jedną dla Klark Teknik i jedną dla Midas. Nowo powstały zespół Klark Teknik był wspierany przez inżynierów niemieckich. Efektem tej współpracy były takie produkty jak: DN6000 Audio Analyzer, DN4000 Digital Equalizer oraz DN7103 i DN7204 Digital Delays. W roku 2000 na rynku pojawiają się dwa nowe, kluczowe dla firmy produkty: DN9848 Loudspeaker Processor, oraz DN1248 Microphone Splitter w obudowie 1U. I one wyznaczają kierunek rozwoju na kolejną dekadę.
Na bazie DN9848 powstały jeszcze korektory DN3600 i DN4000, a także nowatorskie, cyfrowe korektory HELIX DN9340 i DN9344 w 2002 roku. Kolejne produkty przyczyniały się do wzbogacenia imponującego portfolio obu marek. Przede wszystkim należy tu wspomnieć o konsolecie Midas VENICE wprowadzonej na rynek w 2001 roku. W roku 2005 DN9848 został włączony do gamy produktów HELIX. Dodatkowo wszystkie urządzenia wraz z przyrostkiem “E” otrzymały cyfrowe interfejsy audio i sterowaniem przez Ethernet. W grudniu 2009 r. nastąpiło przejęcie marek Midas i Klark Teknik od firmy Bosch przez koncern MUSIC Tribe. zaoferowały tu nie tylko swoje doświadczenie, ale również olbrzymią własność intelektualną, z której wszyscy mogli czerpać korzyści.
Dedykowany zespół brytyjskich inżynierów tworzy rdzeń Midas i Klark Teknik w MUSIC Tribe City. To centrum produkcyjne firmy w znajduje się w miejscowości Zhongshan, w prowincji Guangdong i zatrudnia ponad 3000 pracowników. MUSIC Tribe zainwestował ponad 20 milionów USD w dedykowane centrum produkcyjne dla Midas i Klark Teknik, z najnowocześniejszymi technologiami montażu i kontroli jakości. Posiada moce produkcyjne skali, o której wcześniej firmy te mogły tylko pomarzyć.
Dzisiaj technologie i patenty wypracowywane latami przez Klark Teknik, są wykorzystywane w wielu urządzeniach innych marek koncernu Music Tribe. Gwarantuje to finalnemu użytkownikowi możliwość skorzystania z owoców pracy najlepszych inżynierów i technologów zatrudnionych w firmie, zarówno obecnie jak i w przeszłości.