Midas
hub systemu monitorowania
Midas HUB4 – system monitorowania DP48.
HUB4 to hub systemu monitorowania z 4 portami PoE dla mikserów osobistych lub kompatybilnych stageboxów. Porty AES50: wejściowy i przelotowy, 48/44,1 kHz, protokół StageCONNECT i 16-kanałowe wyjście analogowe.
Główne cechy:
- Hub osobistego systemu monitorowania z zasilaniem PoE dla maksymalnie 4 mikserów osobistych DP48 i kompatybilnych stageboxów,
- Dwa porty AES50: IN i THRU dla łączenia szeregowo hubów lub podłączania stageboxów dla transmisji 48 kanałów dwukierunkowo przy próbkowaniu 48/44.1 kHz,
- 16 zbalansowanych wyjść analogowych do wysłania 4 podwójnych miksów stereo do nadajników IEM,
- Nazwy kanałów i przypisania do grup mogą być ustawiane z poziomu konsolety MIDAS M32,
- Stageboxy MIDAS DL8 mogą być podłączone i zasilane z portów 1-4,
- Personalne miksy mogą być monitorowane z poziomu konsolety podłączonej przez port AES50,
- Umożliwia zdalne sterowanie mikserem osobistym DP48 za pomocą innego DP48,
- Przyciski na przednim panelu do wysyłania sygnałów na wyjścia analogowe, StageCONNECT i AES50-A,
- Wyjście StageCONNECT z zasilaniem fantomowym do podłączenia innego urządzenia StageCONNECT do przesyłania audio w obie strony (32-kanały, rozdzielczość 24 bity, format PCM, 44.1/48kHz, latencja poniżej milisekundy) za pomocą standardowego przewodu mikrofonowego lub DMX,
- Zdalne sterowanie za pomocą ekranowanego przewodu CAT5e (rekomendowana maksymalna długość: 80m),
- Porty AES50 na złączach Neutrik EtherCON,
- Wielkość 1U,
- Uniwersalny zasilacz impulsowy.
Odsłuch osobisty DP48
MIDAS HUB4 to wielofunkcyjne narzędzie dostarczające wyjścia cyfrowe i analogowe dla różnych zastosowań. HUB4 może zasilać aż do 4 mikserów osobistych DP48 poprzez PoE. Zapewnia transmisję 48 kanałów audio (24 bity/48kHz). Hub również pobiera 48 kanałów audio z transmisji zwrotnej. Kanały te mogą pochodzić albo ze stageboxów podłączonych do portu AES50-B (THRU) albo z mikserów DP48 podłączonych do portów 1-4 (każdy z mikserów może zwrócić do 8 kanałów).
Kaskadowanie hubów przy większych konfiguracjach
Aby sprostać wyzwaniom związanym z dużymi systemami monitorowania, huby HUB4 mogą być w łatwy sposób połączone szeregowo, co daje więcej dostępnych portów do podłączenia DP48.
Z drugiej strony HUB4 sprawdzi się też w sytuacji kiedy dodatkowo potrzebujesz podłączyć do konsolety stagebox. Wystarczy podłączyć np. MIDAS DL16 lub DL32 do portu AES50-B (THRU) huba. Konsoleta może wysyłać sygnały na wyjścia stageboxa i jednocześnie odbierać 48 kanałów ze strumienia zwrotnego poprzez HUB4.
Analogowe wyjścia dla nadajników IEM
HUB4 zawiera 16 analogowych, zbalansowanych wyjść liniowych, poprzez które można wysłać 8 personalnych miksów stereo do nadajników IEM. Dzięki temu zbędne stają się dodatkowe połączenia pomiędzy mikserami osobistymi a nadajnikami. Analogowe wyjścia mogą być wykorzystane również jako zapasowe wyjścia sygnałów wysyłanych z konsolety na scenę np. talkback lub sidefill.
Kompatybilność z konsoletami serii MIDAS M32
HUB4 może przesyłać komunikaty sterujące z konsolety FOH M32 do osobistych mikserów DP48, a także komunikaty zdalnego sterowania między urządzeniami DP48.
Miksery osobiste MIDAS DP48 umożliwiają zdalne zarządzanie innymi jednostkami DP48 jak również mogą odbierać komunikaty sterujące z konsolet M32 takie jak przypisania do grup, nazwy i kolory kanałów. HUB4 również umożliwia sterowanie DP48 z konsolety jak i mikserami osobistymi pomiędzy sobą. Ten system zdalnego sterowania działa kiedy miksery DP48 są podłączone do portów 1-4 HUB4 (również tych podłączonych szeregowo).
MIDAS DL8 – Stageboxy zasilane przez PoE (Power over Ethernet)
HUB4 bezproblemowo współpracuje z nowymi stageboxami MIDAS DL8, co sprawia że ciężkie analogowe kable odchodzą w niepamięć. Stagebox MIDAS DL8 może być podłączony do portów 1-4 HUB4 przez zwykły przewód CAT5E STP. To połączenie z HUB4 może bezpośrednio zasilić do 4 stageboxów przez PoE – umożliwiając korzystanie z krótszych analogowych połączeń.
Przekazywanie zdalnego sterowania przez HUB4
HUB4 ułatwia także jedną z wyjątkowych funkcji systemów monitorowania osobistego DP48, w których jedną jednostkę DP48 można wyznaczyć jako Master i sterować jedną lub większą liczbą jednostek DP48 w trybie Slave. HUB4 odpowiednio numeruje miksery osobiste i jednostka Master np. DP48 wpięty w 1 port pierwszego HUB4 z kilku połączonych szeregowo, może sterować pozostałymi jednostkami Slave. W ten sposób nawet technik sceny może pomóc wykonawcy na estradzie przy tworzeniu jego osobistego miksu.
StageCONNECT – przyszłość złącza XLR
HUB4 posiada również wyznaczony port StageCONNECT na tylnym panelu, który kreśli nowe zastosowanie złącz XLR. Czy standardowy przewód XLR (mikrofonowy lub DMX) może być wykorzystany do przesłania więcej niż jednego kanału audio? Czy ten przewód może przesyłać sygnały nie tylko w jedną stronę, ale w obie? A jeśli ten przewód pozwala przesyłać komunikaty kontrolne i nawet komunikaty MIDI w tym samym czasie? Czy urządzenie z portem StageCONNECT może otrzymać nawet do 18 W mocy przez ten sam przewód?
Cóż, wszystkie te możliwości są tym co potrafi StageCONNECT – nowy standard zaprezentowany przez Music Tribe po dwóch latach badań. Posiada znakomitą specyfikację techniczną: 32 kanały nieskompresowanego audio w formacie PCM w różnych konfiguracjach urządzeń, 24 bity 48 kHz i latencja poniżej 0.5 ms. Opracowany przez Music Tribe projekt będzie publicznie dostępny bezpłatnie dla każdego, kto jest zainteresowany zaprojektowaniem własnego sprzętu audio, zgodnego z przyszłością XLR – StageCONNECT.
Zdalne sterowanie przez AES50 i złącza EtherCON nawet do 100m
HUB4 wykorzystuje wytrzymałe standardowe złącza przemysłowe Neutrik EtherCON, aby zapewnić stabilną pracę w produkcjach na żywo. Aby uzyskać najlepszą wydajność, dobrej jakości przewód CAT5E ST5, taki jak Klark Teknik NCAT5E-50, umożliwia zdalną obsługę na odległości do 100 m.
Sterowanie i łączność
Duże podświetlane przyciski na panelu przednim HUB4 pokazują, kiedy urządzenie jest podłączone do odpowiedniego portu AES50 i wskazują, czy sygnały są wysyłane do pożądanych wyjść.
UWAGA! Pomimo dołożenia wszelkich starań nie gwarantujemy, że umieszczone opisy, zdjęcia i podane ceny nie zawierają uchybień lub błędów. Nie mogą być one jednak podstawą do jakichkolwiek roszczeń. Informujemy też, że zestawienia towarów i cen podane na naszych stronach nie są ofertą w świetle przepisów kodeksu cywilnego. SoundTrade zastrzega sobie prawo do zmiany cen i opisów bez uprzedniego powiadomienia.